Technikai beállítások

 

Ezen az oldalon a mobilhasználathoz szükséges legfontosabb kódokról és technikai beállításokról kaphat segítséget.

Ügyfélbiztonsági kód

Az ügyfélbiztonsági kód egy 4-6 jegyű számsor, amit a SIM-kártya aktiválásakor kell megadnia. Mind a telefonos, mind az online ügyfélszolgálaton történő ügyintézéshez fontos lehet az ügyfélbiztonsági kód megadása, így kérjük, elérhető helyen jegyezze le.

PIN-kód megváltoztatása

A SIM-kártya eredeti tartóján megtalálható alapértelmezett PIN-kódot tetszése szerint megváltoztathatja bármilyen négyjegyű számra. A megváltoztatás menete készülékenként különböző lehet, de jellemzően a következő módon történik:

  • Lépjen be az alábbi menüpontokba: 'Menü', majd 'Beállítások', majd 'Biztonság', majd 'Hozzáférési kódok', végül'PIN kód megváltoztatása'.
  • Ezután a telefon kérni fogja a jelenlegi PIN kódját (ez alapesetben a SIM-csomagban található kód, amennyiben időközben meg nem változtatta), majd a sikeres bevitelt követően az új PIN-kódot.
  • Az új PIN kódot kétszer kell megadnia, és a két alkalommal bevitt számsornak egyeznie kell, ellenkező esetben az eljárást meg kell ismételnie.

SIM-kártya PUK-kódja

Ha egymás után háromszor hibás PIN-kódot adott meg, akkor a SIM-kártya letiltásra kerül. A letiltást a PUK1-kóddal oldhatja fel. A PUK1-kód beírása után új PIN-kódot adhat meg. Az eredeti PIN- és PUK-kódokat azon a plasztiklapon találja meg, amiből vásárlás után a SIM-kártyát kitörte. Ha elfelejtette a kódokat, és a plasztikkártya sincs már meg, akkor a 1215-ös telefonos ügyfélszolgálatunktól kérhet segítséget, hívószáma és ügyfélbiztonsági kódja megadásával.

Technikai paraméterek

SMS-beállítás

Amennyiben mobilkészülékét nem a Tesco Mobile kínálatából választotta, előfordulhat, hogy telefonja nem megfelelő beállítás miatt nem képes szöveges üzenetet küldeni. Ilyen esetben kérjük, ellenőrizze, hogy telefonja "Üzenet" menüjében az "Üzenetbeállítások" pont alatt az Üzenetközpontnál megadott telefonszám: +36 70 999 6500.

Mobil Internet

A Tesco Mobile mobilkészülékeken rendszerint már beállításra került az internetezéshez szükséges böngészőprofil, internet.tescomobile.hu néven.

Manuális beállításhoz (például kártyafüggetlen, vagy nem a Tesco Mobile-tól vásárolt telefonok esetében) az alábbi adatokat kell megadni:

  • APN vagy hozzáférési pont: internet.tescomobile.hu
  • Felhasználónév és jelszó: üres (nem kell beállítani)

WAP beállítások

Tesco Mobile SIM-kártyákról csak az internet szolgáltatás keretében lehetséges mobil internet oldalak böngészése (csomagkapcsolt WAP szolgáltatás nem áll rendelkezésre).

MMS

Az MMS szolgáltatás a Tesco Mobile hálózatán 2012. április 1-től válik elérhetővé. A Tesco Mobile által forgalomba hozott MMS-képes készülékek aktiválás után alaphelyzetben, külön beállítás nélkül alkalmasak MMS küldésére és fogadására. Amennyiben mégis szükséges, az MMS szolgáltatás manuális beállításhoz az alábbi adatokat kell megadni:

  • APN vagy hozzáférési pont: mms.tescomobile.hu
  • Felhasználónév és jelszó: üres (nem kell beállítani)
  • MMSC: http://mms.tescomobile.hu/servlets/mms
  • MMS proxy: 080.244.097.002
  • MMS port: 8080